Elevi ai Colegiului „Sabin Drăgoi“, pe scena Cercului Militar

by Andreea Radu

Conlucrarea permanentă dintre Filarmonică şi Colegiul Naţional de Artă Sabin Drăgoi este din nou fructificată  la îmbinarea dintre lunile februarie şi martie ale acestui an, primele zile ale primăverii debutând în mod simbolic cu cei mai tineri  dintre muzicieni. Evenimentele vizate sunt serile de 28 februarie  şi 2 martie 2017, organizate de Filarmonică în Sala Cercului Militar de pe B-dul Decebal nr.19, cu începere de la ora 19.00.

Structurate în două programe care respectă întru totul principiile stilistice şi repertoriale, precum şi structurile şi timpii de audiţie, concertele dirijate de  Pedro Negrescu şi Cristian Neagu şi dedicate tinerelor talente crescute în atelierele de profil muzical, evidenţiază clasele cele mai competitive de muzicieni, invitaţii orchestrei simfonice fiind elevii Colegiului Naţional de Artă Sabin Drăgoi: Ştefan Opriţa Şimonca, Anamaria Joldea, Jennifer Leahu, Andrea Petran – vioară, Regina Csermak, Darius Faur – pian, Emanuela Buna, Naomi Cusursuz – violoncel, Romina Onişor – flaut, Alexandru Lingurar, Raul Fleter – clarinet, Gheorghe Sara – percuţie, Ana Buţurcă, Lois Fărcaş, Lois Borlovan, Răzvan Jurcuţa – canto clasic, Ruth Bupte, Leah şi Larisa Beuca – canto muzică uşoară. Se remarcă totodată în prima seară de concerte, micuţa pianistă americană  Nina Carstens, care îşi face debutul alături de o orchestră simfonică sub îndrumarea cunoscutei sale profesoare, pianista Georgiana Teohari Vidican.

O etalare a performanţelor în domeniul pianului, viorii, instrumentelor de suflat (flaut şi clarinet), percuţiei, canto-ului clasic sau în zona mult mai accesibilă a muzicii pop, poate fi cu justeţe apreciată la nivelul lecturii şi interpretării textului muzical, care poartă semnătura fie a marilor preclasici Antonio Vivaldi,  Johann Sebastian Bach sau a celui mai tânăr dintre fiii acestuia, Johann Christian Bach,  fie a  părintelui clasicismului vienez Joseph Haydn, a genialului Wolfgang Amadeus Mozart sau a contemporanilor săi Carl Stamitz sau Frantisek Kramer, descoperind totodată  partituri vedetă sau „colţuri” ascunse  ale lumii romantice – Felix Mendelssohn Bartholdy, Georges Bizet, Ernesto de  Curtis, Cécile Chaminade –  sau repere ale primelor decenii ale secolului XX,  precum George Enescu  şi Nebojsa Jovan Jivcovic. Programele se încheie într-o notă cu totul aparte, aceea a divertismentului muzical, cu aranjamente ale unor celebre titluri din muzica pop sau decupaje de musical.

Facebook Comments