Denis Tudor, românul aflat printre câștigătorii Hyperloop

by Dana B.

Denis Tudor, un student la electronică în București, se află printre câștigătorii competiției Hyperloop, ce și-a propus găsirea unei alternative de transport a viitorului, inițiată de omul de afaceri Elon Musk. Românul face parte dintr-o echipă internațională pe care au denumit-o rLoop.

Echipa din care a făcut parte Denis Tudor a pus bazele unui sistem atipic, capabil să transporte călători printr-un tunel depresurizat, cu peste 1.200 de kilometri pe oră. Viziunea lor a fost recunoscută de Elon Musk, care, la finalul concursului, le-a acordat premiul pentru inovaţie, scrie startupcafe.ro.

Prototipul a costat 70.000 de euro, iar fondurile au fost atrase exclusiv prin eforturi de crowdfunding.

„Eu m-am ocupat, alături de colegii mei, de senzorii folosiţi, de controlul capsulei în tubul vidat, dar şi de o parte din electronică”, spune Denit Tudor.

În vara lui 2016, cu fonduri şi din partea antreprenorului Antonio Eram, CEO & Fondator NETOPIA, Denis Tudor s-a alăturat echipei, în SUA, şi a început lucrările la prototipul Hyperloop.

„Hyperloop este practic o capsulă ce va fi propulsată cu viteze de peste 1.200 de kilometri pe oră, într-un tub cu condiţii atmosferice joase. Ar putea fi catalogat că un mijloc de transport în comun între tren şi avion, ideal pe distanţele de până în 1.000 de kilometri, unde zborul cu avionul nu avantajează, din cauza timpilor petrecuţi în aeroport, iar călătoria cu trenul ar dura prea mult. Totodată, această soluţie are şi avantajul tehnic al unui consum redus de energie, pe fondul condiţiilor de presiune atmosferică foarte joasă. Astfel, o călătorie cu Hyperloop va fi mai ieftină decât un bilet de avion”, adaugă Denis Tudor.

Implementat, proiectul la care lucrează va „apropia” oraşele lumii. Astfel, o călătorie din Los Angeles în San Francisco, la o distanţă de peste 550 de kilometri, se va face în mai puţin de 30 de minute, la un cost estimat de circa 50 de dolari.

Prototipul trenului Hyperloop va capăta forma finală în preajma anului 2020, iar apoi o echipă formată din specialişti îl va construi în mai multe locuri de pe planetă.

 

Sursa: digi24.ro

Facebook Comments