De ce nu e bine să pui pe Facebook biletele la concerte

by Dana B.

Un fan al formației britanice Coldplay a avut o experiență neplăcută după ce a publicat pe Facebook o fotografie cu biletul pe care îl cumpărase pentru concertul de sâmbăta trecută al trupei sale preferate pe Stade de France. Când a ajuns la stadion, tânărului britanic i-a fost refuzat accesul deoarece ”codul de bare al biletului său fusese deja scanat”.

Cu câteva luni înainte, el postase mândru pe rețelele de socializare o fotografie cu biletul la concert și cu mesajul ”Bună ziua, prieteni, mă duc la concertul Coldplay pe Stade de France”. Și a dezvăluit astfel și codul de bare al biletului… Cineva a intrat prin urmare înaintea lui, cu o copie a biletului. O escrocherie des întâlnită, potrivit Le Dauphiné, care dezvăluie cazul.

Chiar dacă biletul este nominal, agenții de securitate de la intrare verifică rareori actele de identificare ale spectatorilor. Acest lucru este valabil mai ales la concerte majore, precum cel al Coldplay, care ar putea aduna peste 81.000 de spectatori.

Persoanele rău intenționate își asumă riscuri mici reconstituind codurile de bare sau referințele la locuri la spectacole pentru a le revinde. Prin urmare, nu trebuie postate pe rețelele de socializare sau pe site-urile de anunțuri gratuite imagini care să arate aceste simboluri importante de pe biletele la concerte sau alte evenimente. Acestea trebuie estompate sau ascunse dacă se optează totuși pentru distribuirea unei astfel de fotografii online.

Acest tip de furt de date vizează și alte domenii, precum transporturile și jocurile de noroc. În 2015, o australiancă a publicat o fotografie cu biletul ei câștigător de 825 de dolari, câștigat în timpul unei curse de cai la Cupa Melbourne, amintește The Telegraph. Unul dintre ”prietenii” ei de pe Facebook au scanat seria biletului și a revendicat câștigul în mai puțin de cincisprezece minute.

 

Sursa: agerpres.ro

Facebook Comments