De ce ar trebui să consumăm cât mai des humus

by Adrian Topor

Humusul este obtinut prin mixarea boabelor de naut cu tahini, suc de lamaie, ulei de masline si usturoi. Consumul de humus are o istorie indelungata, fiind inclus chiar si in meniurile din Antichitate. Potrivit Scripturilor, humusul a fost preparat pentru prima data in Egipt. Este fascinant ca nici in prezent nu si-a pierdut locul important in topul preparatelor utile pentru sanatate, ci devine tot mai popular chiar si in zone unde este mai putin cunoscut. Iata de ce ar trebui sa mananci humus cat mai des:

1. Lupta impotriva inflamatiilor. Uleiul de masline din componenta humusului este foarte util pentru combaterea inflamatiilor cronice. De asemenea, uleiul de masline extravirgin contine compusi fenolici care pot neutraliza rapid microbii sau virusii. Acest ulei include si antioxidantul numit oleocantal, care actioneaza similar cu ibuprofenul, tratand in mod eficient afectiunile neurodegenerative, articulare si unele tipuri de cancer.

2. Contribuie la mentinerea greutatii ideale. Fibrele din humus joaca un rol important pentru prevenirea acumularii kilogramelor in exces. Nautul este o sursa excelenta de fibre, plus vitamine si minerale, eliminand cu succes poftele alimentare. Alege humusul pentru a rezista mai usor in fata dulciurilor, chips-urilor sau covrigeilor sarati.

3. Stimuleaza digestia. In cadrul unui studiu realizat de cercetatorii canadieni consumarea humusului in fiecare zi, timp de cel putin 3 saptamani, a asigurat proliferarea bacteriilor benefice la nivelul tractului intestinal. Studiul a concluzionat ca nautul poate ameliora compozitia microbiomului, favorizand digestia normala. Consuma si tu humus pentru a preveni diareea, constipatia, crampele, durerile abdominale, gazele, balonarea sau orice alt disconfort digestiv.

4. Iti protejeaza inima. Ingredientele pe care le contine humusul sunt benefice pentru a preveni afectiunile cardiovasculare. Potrivit specialistilor, suplimentarea meniului zilnic cu naut timp de cel putin 5 saptamani reduce nivelul colesterolului „rau” de tip LDL. De asemenea, uleiul de masline contine grasimi sanatoase care protejeaza inima, regland ritmul de metabolizare a zaharului si prevenind puseurile de tensiune.

5. Regleaza glicemia. Humusul este compus in primul rand din naut, care are un indice glicemic scazut. In cadrul studiilor realizate s-a constatat ca humusul reduce cu pana la 75% nivelul glicemiei dupa mese.

6. Asigura mentinerea densitatii osoase. Tahini, pasta din seminte de susan care se regaseste in humus, contribuie la reducerea riscului de fracturi si fortificarea oaselor. Numai trei linguri de humus contin 150mg de calciu, asa ca nu ezita sa-l alegi la gustari sau mese principale pentru a-ti mentine densitatea osoasa.

7. Creste nivelul de energie. Combinatia dintre naut, tahini, lamaie si ulei de masline iti va da un plus de energie care favorizeaza puterea de concentrare si combaterea stresului. Carbohidratii complecsi continuti de naut, grasimile sanatoase din uleiul de masline si semintele de susan si vitamina C din sucul de lamaie previn oboseala, ametelile, senzatia de epuizare, gandirea in ceata, modificarea starii de dispozitie, durerile de cap si fluctuatiile glicemiei.

 

Sursa: eva.ro

Facebook Comments