Concert cameral extraordinar în Sala Ferdinand, de Dragobete

by Dana B.

“De Dragobete” – cameralul extraordinar al serii de sâmbătă, 25 februarie 2017, de la ora 19.00, din Sala Regele Ferdinand a Primăriei Arad, este o celebrare a muzicii dedicate scenei, o istorie în miniatură a artei vocale a secolelor XVII, XVIII şi XIX, de la pietrele de temelie puse de Giulio Caccini şi Alessandro Stradella, la numerele exotice ale operei franceze şi libretele secolului al XIX-lea.

Un program de arii şi duete feminine, propus de sopranele Nicoleta Brola, Annamaria  Kaszoni  şi mezzosoprana Melinda Duffner, conturează un splendid medalion liric, care transcende prin universalitatea limbajului muzical mesajul de sărbătoare  al calendarului  popular.

Păşim în seara de după Dragobete într-un fascinant periplu sonor, economic gândit şi cronometrat într-o oră de audiţie, care răsfaţă şi impresionează prin întreg cuprinsul ei.

Departe de a fi considerate astăzi partituri desuete, care nu reuşesc să pătrundă în lumea reală a auditorului modern, ariile antice, repere considerate celebre în secolele preclasice, sunt punctele de plecare pentru  partiturile de virtuozitate ale lui Antonio Vivaldi  sau Georg Friedrich Händel, pentru clasicismul lui Giovanni Paisiello sau  ceea ce devine opera în mâinile genialului Wolfgang Amadeus Mozart, pentru  rafinamentul şi melancolia lui Piotr Ilci Ceaikovski sau subtilităţile de culoare din marile duete ale lui Jacques Offenbach sau Léo Delibes.

Un acompaniament cu structură camerală, girat de la pupitrul maestrului de orchestră de dirijorul Dorin Frandeş, dar şi o nouă inserţie instrumentală din celebra colecţie L’Estro armonico de Antonio Vivaldi, în care se disting violoniştii Florin Gherghel, Natalia Gorceacova, Titus Avrămuţ şi Zoe Paşca, completează tabloul serii de Februarie.

 Sâmbătă 25 februarie 2017, ora 19.00

Sala Regele Ferdinand – Primăria Arad

 DE DRAGOBETE

Concert cameral extraordinar

Dirijor DORIN FRANDEŞ

Solişti

Nicoleta Brola – soprană, Annamaria Kaszoni – soprană,  Melinda Duffner – mezzosoprană

Florin Gherghel, Natalia Gorceacova, Titus Avrămuţ, Zoe Paşca – vioară

Capodopere vocale şi instrumentale de Giulio Caccini, Alessandro Stradella,

Antonio Vivaldi, Georg Friedrich Händel, Giovanni Paisiello, Wolfgang Amadeus Mozart,

Jacques Offenbach, Léo Delibes, Piotr Ilici Ceaikovski

Program

Antonio Vivaldi (1678- 1741) Concertul pentru patru viori op.3 nr.1

Florin Gherghel, Natalia Gorceacova, Titus Avrămuţ, Zoe Paşca

Alessandro Stradella (1639 -1682) Se nel ben sempre incostante

Nicoleta Brola

Georg Friedrich Händel (1685 -1759) Alcina -Tornami a vagheggiar

Annamaria Kaszoni

Piotr Ilici Ceaikovski (1840 -1893) Dama de pică – Aria Polinei

Melinda Duffner

Giovanni Paisiello (1740 -1816) Nel cor piu non mi sento

Nicoleta Brola

Léo Delibes (1836 -1891) Lakmé – Duetul florilor

Annamaria Kaszoni, Melinda Duffner

Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791) Nunta lui Figaro – Deh vieni non tardar

Nicoleta Brola

Antonio Vivaldi (1678- 1741) Juditha Triumphans  – Armatae face

Annamaria Kaszoni

Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791) Nunta lui Figaro – Voi che sapete

Melinda Duffner

Giulio Caccini (1551 – 1618) Amarilli, mia bella

Nicoleta Brola

Jacques Offenbach (1819 -1890) Povestirile lui Hoffmann – Barcarola

Annamaria Kaszoni, Melinda Duffner

 

Portret – Nicoleta Brola

Nicoleta Brola a studiat canto şi arta scenică la Academia de Muzică Gheorghe Dima  din Cluj Napoca şi şi-a obţinut masteratul în muzică la Universitatea de Vest din Timişoara.

A debutat  în anul 2007 pe scena Operei Naţionale  din Cluj Napoca, în  rolul Gildei din opera Rigoletto de Giuseppe Verdi, sub bagheta maestrului Victor Dumănescu, iar doi ani mai târziu a susţinut rolul principal în spectacolul Zilele noastre ca fumul, alături de actorii Teatrului de Stat din Cluj Napoca.

În octombrie 2010 a făcut parte din distribuţia de solişti a spectacolului organizat de Teatrul de Păpuşi din Praga, în colaborare cu Teatrul clasic Ioan Slavici şi Filarmonica din Arad.

Tot la Arad, în anul 2012, interpretează rolul principal din La serva padrona de Giovanni Battista Pergolesi, spectacol realizat în premieră de Teatrul clasic Ioan Slavici, iar în luna noiembrie, colaborează cu Filarmonica Banatul din Timişoara, în programul aniversar dedicat compozitorului şi dirijorului Remus Georgescu.

Invitată în concerte tematice patronate de Asociaţia Amicii Regelui Mihai, sopranei ii este acordată în anul 2008 diploma de excelenţă din partea organizatorilor.

Susţine un număr de 17concerte cu Stabat Mater de Giovanni Battista Pergolesi, în cadrul unui turneu artistic în Franţa şi Elveţia, iar în ultimii ani este invitată să colaboreze în concerte tematice, cu instituţii de cultură din Arad şi din alte oraşe.

Nicoleta Brola este organizatoare şi membră în juriul Concursului de canto Nicolae Brânzeu, al Festivalului Internaţional Theatrum Mundi şi preşedintele juriului concursului Vocea de Aur (ediţiile I şi II), de la Bătania (Ungaria).

Portret – Melinda Duffner

Melinda Duffner a absolvit  în anul 2009 cursurile Academiei de Muzică Gheorghe Dima din Cluj Napoca, unde a studiat  la clasele de canto îndrumate de Elena Andrieş şi Iulia Merca.  În acelaşi an a participat  la cursul de măiestrie al sopranei Mariana Nicolesco şi şi-a iniţiat studiile masterale la clasa Ramonei Eremia.

Membră a Filarmonicii Transilvania din Cluj Napoca, mezzosoprana  colaborează şi cu alte instituţii de concert  sau spectacol din Romania, abordând  în mare parte roluri din literatura vocal simfonică. Repertoriul ei cuprinde deopotrivă partituri ale barocului  şi clasicismului muzical  – Gloria (Antonio Vivaldi), Uns ist ein Kind geboren (Johann Sebastian Bach),  Recviem  şi Nelson Messe (Joseph  Haydn), Recviem şi Krönugsmesse  (Wolfgang Amadeus Mozart)  – dar şi creaţii  ale secolelor XIX şi XX: Die erste Walpurgisnacht (Felix Mendelssohn Bartholdy), Oratoriul Bizantin de Crăciun  (Paul Constantinescu) sau, în primă audiţie, Messa Votiva (Matteo Salvi).  Pe scena Filarmonicii din Arad a interpretat şi roluri din partituri de operă sau operetă: Mamma Lucia – Cavalleria Rusticana (Pietro Mascagni), Maricica  – Dragostea triumfă  şi Bunica – Scufiţa roşie de Nicolae Brânzeu.

 Portret – Annamaria Kaszoni

Annamaria Kaszoni a absolvit cursurile Liceului de artă Sabin Drăgoi din Arad  şi a început să studieze canto la Conservatorul din Viena, sub îndrumarea profesoarei Julia Conwell, obţinându-şi diploma în anul 2014. În anul 2016 şi-a finalizat studiile masterale la Hochschule für Musik und Tanz din Köln, la clasa prof. Kai Wessel.

A urmat totodată numeroase cursuri de măiestrie, sub îndrumarea prof. Dalia Schaechter, Uta Schwabe şi Christoph Pregardien, în anul 2016 fiind finalista concursului de canto Schloss Rheinsberg din Berlin.

De-a lungul anilor de studii soprana a participat la numeroase producţii de operă precum An Allem ist Hütchen schuld de Siegfried Wagner (în rolurile Hexenweibchen, der Stern şi die Müllerin) sau Der Freischütz de Carl Maria von Weber (Änchen). A cântat pe scena Filarmonicii din Arad Carmina Burana de Carl Orff, rolul principal din operele contemporane Ein Lied  şi Gespräch mit einem Stern la  Köln, Bochum şi Wroclaw, iar la Konzerthaus din Viena, liedul Ich bin der Welt abhanden gekommen de Gustav Mahler.

 

 

 

 

 

Facebook Comments