Cea mai simplă modalitate de stimulare a creierului

Cea mai simplă modalitate de stimulare a creierului

Beneficiile murelor pentru sănătate
Beneficiile sportului pentru persoanele cu diabet
Alimente recomandate pentru sănătatea creierului

Doar 45 de minute de exercitii fizice efectuate pe saptamana imbunatatesc functiile creierului persoanelor trecute de 50 de ani, arata un nou studiu citat de BBC.

O analiza a zeci de cercetari efectuate anterior a condus la concluzia ca pana si o singura sesiune de activitate aerobica si de rezistenta este de ajuns pentru a spori vigilenta, viteza de luare a deciziilor si capacitate de memorare, scrie Agerpres. Oamenii de stiinta au banuit de mult timp ca exercitiile fizice incetinesc declinul cognitiv care se petrece in mod natural pe masura ce oamenii trec de varsta mijlocie, insa noua analiza este prima de acest gen care demonstreaza ca activitatea sportiva imbunatateste puterea creierului.

Publicata in ”British Journal of Sports Medicine”, cercetarea este totodata prima care identifica rolul-cheie pe care il joaca exercitiile de rezistenta, precum ridicarea greutatilor sau cele de intarire a trunchiului, pentru imbunatatirea functiilor creierului.

Pana in prezent medicii si-au concentrat studiile asupra efectului pe care il are practicarea sportului asupra mintii, luand in calcul cu preponderenta exercitiile aerobice precum inotul, mersul cu bicicleta, alergarea sau mersul rapid. Odata cu acest studiu, ei au aflat ca exercitiile de rezistenta ofera creierului mai multe tipuri de beneficii.

 

Sursa: sanatatea.bzi.ro

Facebook Comments

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0